Kształtowanie kompetencji społecznych

C/0038 Człowiek i Społeczeństwo

W dzisiejszym świecie rozwinięte kompetencje społeczne stanowią nieocenioną wartość zarówno w środowisku pracy, jak i obszarze życia codziennego. Sukces w życiu prywatnym i zawodowym zależy bowiem od tego, jak funkcjonujemy wśród innych ludzi i w jaki sposób jesteśmy przez nich postrzegani. Większość osób starających się o pracę w firmach lub korporacjach przyjmowanych jest na stanowisko ze względu na swoje kompetencje merytoryczne. Najczęstszą przyczyną zwolnień jest natomiast brak lub niewystarczający poziom umiejętności społecznych. Podobnie jest z utrzymywaniem długich i satysfakcjonujących relacji interpersonalnych, którym brak kompetencji społecznych z pewnością nie sprzyja.

Niniejszy kurs został przygotowany dla osób, które chciałyby rozwinąć swoje kompetencje społeczne w trzech wymiarach: komunikacji i autoprezentacji, wystąpień publicznych i budowania autorytetu oraz negocjacji i technik rozwiązywania konfliktów. Podczas zajęć Słuchacze będą mogli poznać i zrozumieć własny styl komunikowania, skuteczne metody negocjowania, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, komunikacji i autoprezentacji oraz sposoby budowania autorytetu.

Moduł I – Komunikacja i autoprezentacja:

  1. Nieśmiałość i stres – pokonywanie barier.
  2. Sposoby prezentowania siebie.
  3. Komunikacja w aspekcie werbalnym i pozawerbalnym.
  4. Autodiagnoza stylu komunikacji.

Moduł II – Wystąpienia publiczne i budowanie autorytetu:

  1. Zasady wystąpień publicznych przed audytorium dorosłych uczestników.
  2. Elementy retoryki interpersonalnej.
  3. Budowanie autorytetu.
  4. Style uczenia się a efektywność wystąpień. 
  5. Skuteczność i produktywność grupy.
  6. Rozwiązywanie sytuacji trudnych podczas wystąpień publicznych.

Moduł III – Negocjacje i techniki rozwiązywania konfliktów:

  1. Negocjacje – gra psychologiczna.
  2. Błędy i pułapki negocjacyjne.
  3. Taktyki i techniki negocjacyjne.
  4. Rozwijanie umiejętności negocjacyjnych.
  5. Typy temperamentu w kontekście prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
  6. Style reakcji na konflikt.
550.00 PLN 60 godzin 9.17 PLN / h

Grupa C/0038/8

13.10.2018 - 28.10.2018 Lokalizacja: Kampus Ochota
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 13.10.2018 , sobota 09:00 17:45 75 min
2 14.10.2018 , niedziela 09:00 17:45 75 min
3 20.10.2018 , sobota 09:00 17:45 75 min
4 21.10.2018 , niedziela 09:00 17:45 75 min
5 27.10.2018 , sobota 09:00 17:45 75 min
6 28.10.2018 , niedziela 09:00 17:45 75 min
550.00 PLN 60 godzin 9.17 PLN / h