Kreowanie wizerunku firmy – konieczność czy kaprys? – kurs stacjonarny
PB/10646
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
- Wizerunek i tożsamość – pojęcia, korzyści, rodzaje, komponenty, adresaci.
- Badanie wizerunku i jego wartości – cele i rodzaje badań wizerunku, źródła informacji, metody i techniki badań.
- Tworzenie strategii wizerunkowej i jej determinanty w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym, z uwzględnieniem etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu.
- Zintegrowana komunikacja marketingowa w procesie kreowania wizerunku przedsiębiorstwa.
- Charakterystyka public relations wewnętrznego i zewnętrznego, jako narzędzi tworzenia i utrwalania wizerunku.
- Media relations oraz zarządzanie wizerunkiem w sytuacji kryzysowej.
- Corporate Identity, System Całościowej Identyfikacji przedsiębiorstwa i jego znaczenie dla kreowania wizerunku.
Cel ogólny:
przekazanie Słuchaczom wiedzy na temat istoty i korzyści z kształtowania i utrwalania wizerunku przedsiębiorstwa/marki oraz zapoznanie z procesem projektowania strategii wizerunkowej.
Cele szczegółowe:
- poznanie charakterystyki narzędzi kreowania pozytywnego wizerunku (zewnętrznego i wewnętrznego),
- zdobycie wiedzy z zakresu systemowego podejścia do zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa w ramach systemu Całościowej Identyfikacji,
- poznanie podstawowych metod badania wizerunku,
- realizacja projektu strategii kreowania wizerunku oraz analiza przypadku w celu zbadania siły wizerunku wybranej marki.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- umie scharakteryzować istotę i znaczenie wizerunku organizacji/marki,
- zna etapy procesu tworzenia strategii wizerunkowej,
- zna podstawowe narzędzia i metody kreowania wizerunku,
- umie zidentyfikować i zastosować metody badania wizerunku przedsiębiorstwa i marki oraz jego wartości,
- rozumie wagę etyki i społecznej odpowiedzialności kontekście kreowania wizerunku, rozumie rolę ekspertów i osób zaufania publicznego.
Metody pracy:
- wykład,
- ćwiczenia,
- praca grupowa – studium przypadku.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
dla chętnych Słuchaczy praca zaliczeniowa – projekt strategii wprowadzenia marki na rynek lokalny.