¡Hola! ¿Qué tal? Język hiszpański dla osób anglojęzycznych / ¡Hola! ¿Qué tal? Spanish for English speakers (poziom A2) – kurs stacjonarny

JS/11175 Języki Świata

PL:

Kurs realizowany w formie stacjonarnej.  

Kurs prowadzony w języku angielskim. Do uczestnictwa w kursie wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2.

Zakładany poziom znajomości języka hiszpańskiego po ukończeniu kursu to A2.

Kurs jest kontynuacją „¡Hola! ¿Qué tal? Język hiszpański dla osób anglojęzycznych / ¡Hola! ¿Qué tal? Spanish for English speakers (poziom A1) – kurs stacjonarny", jednak wcześniejsze ukończenie pierwszej części nie jest wymagane.

Kurs realizuje uporządkowany program nauczania, integrując gramatykę, słownictwo i aspekty kulturowe poprzez interaktywne aktywności. Każda lekcja obejmuje rozwój tematycznego słownictwa, instruktaż gramatyczny, praktykę mówienia, ćwiczenia słuchowe, czytanie ze zrozumieniem oraz zadania pisemne, aby zbudować solidne podstawy w języku hiszpańskim.

Szczegółowy opis zagadnień gramatycznych i słownictwa:

1. Tygodnie 1–2: Codzienne czynności i działania w przeszłości:

  • gramatyka: czasowniki zwrotne; słowa nieokreślone i przeczące, el pretérito ser oraz ir, czasowniki takie jak gustar,
  • słownictwo: poranna rutyna,
  • aktywności: 
    • odgrywanie ról („pytania i odpowiedzi") związanych z codziennymi czynnościami i harmonogramami,
    • rozumienie ze słuchu dialogów w grupie.

2. Tygodnie 3-4: Jedzenie i potrawy:

  • gramatyka: el pretérito czasowników odmieniających się przez przypadki, podwójne zaimki dopełnieniowe, porównania,
  • słownictwo: jedzenie, potrawy,
  • aktywności: 
    • zamawianie jedzenia i napojów.

3. Tygodnie 5-6: Święta i tradycje:

  • gramatyka: nieregularne czasowniki w el pretérito, czasowniki zmieniające znaczenie w czasie el pretérito, que vs. cual, zaimki i przyimki,
  • słownictwo: święta,
  • aktywności:
    • zapoznanie się z tradycjami Ameryki Łacińskiej i Hiszpanii,
    • przeprowadzanie wywiadu z partnerem na temat jego rodziny, 
    • ćwiczenia koniugacji czasowników.

4. Tygodnie 7-8: Terminologia medyczna i wizyta u lekarza:

  • gramatyka: czas przeszły niedokonany, el pretérito vs. czas przeszły niedokonany, konstrukcje z se, przysłówki,
  • słownictwo: gabinet lekarski i typowe choroby,
  • aktywności:
    • odgrywanie ról lekarz-pacjent.

5. Tygodnie 9-10: Świat technologii:

  • gramatyka: znane polecenia, por i para, czasowniki zwrotne, zaimki dzierżawcze,
  • słownictwo: technologia,
  • aktywności:
    • zakupy artykułów high-tech,
    • powiedz znajomym, co mają robić.

6. Tygodnie 11-12: Mieszkanie:

  • gramatyka: zaimki względne, polecenia formalne, tryb łączący teraźniejszy, tryb łączący z czasownikami wpływu,
  • słownictwo: rodzaje mieszkań i mebli,
  • aktywności:
    • określenie rodzaju poszukiwanego mieszkania.

7. Tygodnie 13-14: Przyroda: Flora i fauna:

  • gramatyka: tryb łączący z czasownikami wyrażającymi emocje, tryb łączący z czasownikami wyrażającymi wątpliwości i zaprzeczenia, tryb łączący ze spójnikami,
  • słownictwo: zwierzęta, rośliny i geografia,
  • aktywności:
    • odgrywanie ról związanych ze zwiedzaniem.

8. Tydzień 15: Przegląd końcowy:

  • gramatyka: przegląd wszystkich zagadnień,
  • słownictwo: przegląd tematów z całego kursu.

 

ENG:

Course conducted face-to-face.

The course will be conducted in English. A minimum B2 level of English is required to participate in the course.

Expected level of Spanish language proficiency upon completion of the course: A2.

This course is a continuation of "¡Hola! ¿Qué tal? Język hiszpański dla osób anglojęzycznych / ¡Hola! ¿Qué tal? Spanish for English speakers (poziom A1) – kurs stacjonarny", but prior completion of the first part is not required.

This course follows a structured learning path that integrates grammar, vocabulary, and cultural aspects through interactive activities. Each class combines thematic vocabulary development, grammar instruction, speaking practice, listening exercises, reading comprehension, and writing tasks to build a strong foundation in Spanish.

Detailed description of all grammar points and vocabulary themes:

1. Weeks 1-2: Daily Routines and Past Actions:

  • grammar: reflexives verbs, indefinite and negative words, preterite ser and ir, verbs like gustar,
  • vocabulary: morning routine,
  • activities: 
    • Q&A role-play: schedules and routines,
    • listening comprehension of classroom dialogues.

2. Weeks 3-4: Food & Dishes:

  • grammar: Preterite of stem-changing verbs, double object pronouns, comparisons,
  • vocabulary: food, dishes,
  • activities: 
    • ordering food and drinks.

3. Weeks 5-6: Holidays and Traditions:

  • grammar: Irregular preterites, verbs that change meaning in the preterite, que vs cual, pronouns and prepositions,
  • vocabulary: Holidays,
  • activities: 
    • learn about traditions in the Latin America and Spain,
    • interview a partner about their family,
    • verb conjugation drills.

4. Weeks 7-8:  Medical terminology and visiting the doctor:

  • grammar: The imperfect, preterite vs imperfect, constructions with se, adverbs,
  • vocabulary: The doctors’ office and common illnesses,
  • activities: 
    • doctor patient role-play.

5. Weeks 9-10: The World of Technology:

  • grammar: Familiar commands, por and para, reciprocal reflexives, possessive pronouns,
  • vocabulary: technology,
  • activities: 
    • going shopping for high tech items,
    • tell friends, what to do.

6. Weeks 11-12: Housing:

  • grammar: Relative pronouns, formal commands, present subjunctive, subjunctive with verbs of influence,
  • vocabulary: Types of housing and furniture,
  • activities:
    • Expressing what kind of housing you are looking for.

7. Weeks 13-14: Nature: Flora and Fauna:

  • grammar: The subjunctive with verbs of emotions, the subjunctive with verbs of doubt and denial, the subjunctive with conjunctions,
  • vocabulary: animals, plants and geography,
  • activities:
    • role-playing about sightseing.

8. Week 15: Final Review:

  • grammar: Review of all topics,
  • vocabulary: Comprehensive review.
407.00 PLN 30 godzin 13.57 PLN / h

Grupa JS/11175/1

16.09.2025 - 20.01.2026 Lokalizacja:
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 16.09.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
2 23.09.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
3 30.09.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
4 07.10.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
5 14.10.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
6 21.10.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
7 28.10.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
8 04.11.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
9 18.11.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
10 25.11.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
11 02.12.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
12 09.12.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
13 16.12.2025 , wtorek 17:00 18:30 00 min
14 13.01.2026 , wtorek 17:00 18:30 00 min
15 20.01.2026 , wtorek 17:00 18:30 00 min
407.00 PLN 30 godzin 13.57 PLN / h