Niemiecki w biznesie (poziom B2/C1) – kurs online
JS/8736
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku niemieckim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B2/C1.
Podczas kursu zostanie przedstawiony materiał leksykalno-gramatyczny dla Słuchaczy, którzy znają język niemiecki na poziomie średnio zaawansowanym i chcą poznać zasady panujące w świecie biznesowym w Niemczech. W czasie warsztatów Słuchacze poznają wyrażenia za pomocą materiałów audiowizualnych, np. filmików oraz ćwiczeń leksykalnych na podstawie autentycznych materiałów niemieckich firm. Dodatkowo zostaną przeprowadzone dyskusje w grupach, dzięki którym Słuchacze będą mogli poćwiczyć prowadzenie rozmów biznesowych w języku niemieckim. Warsztaty będą podzielone na następujące tematy (na każdy temat zostanie poświęcone 4-5 h):
- Najsłynniejsze marki niemieckie na świecie. Sekret ich sukcesów.
- Biznesowa kultura w Niemczech: savoir-vivre w biznesie.
- Słownictwo dotyczące biura. Jak wyglądają współczesne biura?
- Prowadzenie rozmów biznesowych w trakcie obsługi klienta, w dziale marketingu, personalnym, finansowym. Odgrywanie ról.
- Prowadzenie korespondencji elektronicznej z klientami. Pisanie m.in. newsletterów.
- Prawo z biznesie w Niemczech. Analiza dokumentów na stronach internetowych niemieckich firm.
- Anglicyzmy w biznesowym niemieckim słownictwie.
Całość kursu zostanie przeprowadzona w języku niemieckim.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
wzrost kompetencji Słuchaczy w zakresie używania biznesowego języka niemieckiego (poszerzenie zasobu leksykalnego), podwyższenie kompetencji kulturowych przy komunikacji interkulturowej z Niemcami (np. z uwzględnieniem zasad savoir-vivre) oraz nabycie wiedzy na temat najsłynniejszych marek niemieckich na świecie.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie Słuchaczy z najsłynniejszymi markami niemieckimi na świecie,
- zapoznanie Słuchaczy z typowymi zasadami savoir-vivre w niemieckim biznesie, m.in. analiza znaczeń gestów w Niemczech,
- przygotowanie Słuchaczy do rozmów biznesowych w języku niemieckim, np. w small talku, w negocjacjach, w rozmowie kwalifikacyjnej, przy delegowaniu i zarządzaniu zadaniami w różnych działach przedsiębiorstwa, przy prezentacjach biznesowych,
- zapoznanie Słuchaczy ze słownictwem o biurze, prawnym i biznesowym, m.in. pochodzenia angielskiego.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- ma wiedzę na temat biznesowego języka niemieckiego oraz potrafi posługiwać się swobodnie średnio zaawansowanymi wyrażeniami w tym zakresie zarówno ustnie, jak i pisemnie,
- reaguje na typowe problemy pojawiające się w przedsiębiorstwie oraz rozumie różnice kulturowe (przy savoir-vivre) między Polakami a Niemcami, co przekłada się na skuteczniejszą współpracę interkulturową,
- potrafi skutecznie zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej, negocjacjach lub prezentacjach dotyczących różnych obszarów przedsiębiorstwa.
Metody pracy:
- „burza mózgów",
- konwersacje,
- ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla chętnych Słuchaczy:
- pisemny (test leksykalny),
- ustny (konwersacja 10-minutowa, symulacja negocjacji w wylosowanym dziale przedsiębiorstwa).