Niemiecki w biznesie (poziom A2/B1) – kurs online
JS/4279
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku niemieckim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2/B1.
Podczas kursu zostanie przedstawiony materiał leksykalno-gramatyczny dla Słuchaczy, którzy znają język niemiecki na poziomie A2/B1 i chcą poszerzyć swoją wiedzę o aspekty biznesowe. W czasie warsztatów Słuchacze poznają wyrażenia za pomocą materiałów audiowizualnych, np. filmików oraz ćwiczeń leksykalnych na podstawie autentycznych materiałów reklamowych niemieckich firm. Dodatkowo zostaną przeprowadzone próbne rozmowy kwalifikacyjne poprzez grę i zabawę, aby Słuchacze mogli przyzwyczaić się do tego typu sytuacji. Warsztaty będą podzielone na następujące tematy (na każdy temat zostanie poświęcone 4-5 h):
- Opis przedsiębiorstw. Przedstawienie najsłynniejszych niemieckich pracodawców.
- Marketing. Badanie zachowań konsumentów.
- Produkcja. Przetwarzanie produktów.
- Logistyka. Zarządzanie międzynarodowym transportem.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozmowa kwalifikacyjna.
- Finanse, bankowość.
- Zarządzanie międzynarodowe w przedsiębiorstwach.
Każdy temat zostanie przedyskutowany wśród Słuchaczy, dzięki czemu warsztaty będą mieć też formę dyskusji dotyczących pomysłów biznesowych. Całość kursu zostanie przeprowadzona w języku niemieckim. Słuchacze otrzymają listę słówek oraz wyrażeń przetłumaczonych na język polski.
Cel ogólny:
wzrost kompetencji Słuchaczy w zakresie biznesowego języka niemieckiego, kompetencji kulturowych przy komunikacji interkulturowej z Niemcami oraz nabycie wiedzy na temat adekwatnego zachowywania się na rozmowie kwalifikacyjnej w niemieckim kręgu kulturowym.
Cele szczegółowe:
- przygotowanie Słuchaczy do codziennego posługiwania się językiem niemieckim w różnych obszarach biznesowych, tj. produkcja, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, finanse, bankowość oraz zarządzanie systemami informacyjnymi,
- zapoznanie Słuchaczy z typowymi różnicami kulturowymi między Polakami a Niemcami w kontekście biznesowym,
- przygotowanie Słuchaczy do rozmowy kwalifikacyjnej w języku niemieckim,
- rozwinięcie umiejętności językowych oraz kulturowych Słuchaczy poprzez ćwiczenia oraz zabawę.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- ma wiedzę na temat biznesowego języka niemieckiego oraz potrafi posługiwać się swobodnie podstawowymi wyrażeniami w tym zakresie,
- reaguje na typowe problemy pojawiające się w przedsiębiorstwie oraz rozumie różnice kulturowe między Polakami a Niemcami, co przekłada się na skuteczniejszą współpracę interkulturową,
- potrafi skutecznie zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej oraz reprezentować przedsiębiorstwo, posługując się językiem niemieckim.
Metody pracy:
- „burza mózgów",
- konwersacje,
- ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
dla chętnych Słuchaczy egzamin:
- pisemny (rozwiązanie case study, czyli studium przypadku, lub test),
- ustny (konwersacja 10-minutowa, symulacja rozmowy kwalifikacyjnej).