See the World 1 – A Journey to the East. Odkrywanie świata i innych kultur z językiem angielskim (poziom B2/C1) – kurs online
JS/6895
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim na poziomie B2/C1.
Podczas każdych zajęć Słuchacze zapoznają się z innym obszarem geograficznym, pod kątem wybranego aspektu kulturowego lub językowego:
- Cook Islands – na końcu świata: Rarotonga.
- New Zealand – w krainie Hobbita i kiwi.
- Bali Getaway – niesamowita Indonezja.
- Filipiny – 100 milionów ludzi, 7 tysięcy wysp.
- China – od Szanghaju po stepy wewnętrznej Mongolii.
- Hong Kong, Seoul, and more – azjatyckie megamiasta.
- Eating Poison Fish – japońska gra ze śmiercią.
- Cambodia – tysiącletnie Królestwo.
- Sri Lanka – olśniewająca przyroda i burzliwa historia.
- Indoor Ski Resort – Ski Dubai i narty na pustyni.
- Journey through Morocco – na przełaj przez Maghreb.
- My City Is... – od Rangoon do Bombaju.
Materiały stanowią nagrania video, które są udostępnione Słuchaczom przed zajęciami, dlatego nie ma potrzeby oglądania ich w całości podczas zajęć. W trakcie spotkań będą oglądane wybrane, krótkie fragmenty bezpośrednio związane z ćwiczeniami językowymi, słuchowymi bądź tematem dyskusji, która będzie odbywała się podczas zajęć. Nagrania są zróżnicowane pod względem treści i długości (od kilku do kilkunastu minut), jednak wszystkie obejmują podobne obszary tematyczne, co pozwala na poznawanie, a następnie utrwalanie słownictwa z danej dziedziny (turystyka, podróże, kultura, geografia, historia, architektura, kulinaria) bez konieczności wracania do raz przerobionego materiału. Nagrania są zróżnicowane również pod względem:
- stylistycznym: od prostego języka potocznego, poprzez sformułowania typowe dla żargonu branży turystycznej, po quasi-poetyckie opisy krain geograficznych i ich historii,
- odmian regionalnych języka angielskiego: akcent brytyjski, amerykański, australijski, obcokrajowców; język dziennikarski, wypowiedzi „ludzi z ulicy”.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
rozwijanie kompetencji językowych na poziomie B2/C1 z naciskiem na rozumienie ze słuchu i poszerzanie słownictwa oraz zdobycie wiedzy dotyczącej turystyki, geografii, historii, architektury, kultury, kulinariów i stylu życia.
Cele szczegółowe:
cele poznawcze:
- poszerzanie wiedzy Słuchaczy dotyczącej innych kultur, regionów, obyczajów, lokalnych produktów i stylu życia,
- uczulenie Słuchaczy na niejednorodny charakter materiałów z dziedziny turystyki (dokumentalny, promocyjny, popularnonaukowy, rozrywkowy) i na płynące z tego konsekwencje.
Cele językowe:
- doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu różnych użytkowników języka angielskiego, których wypowiedzi są zróżnicowane pod względem stylu, akcentu, tempa, rejestru języka,
- doskonalenie umiejętności formułowania opinii, wyrażania preferencji, odnoszenia się do wypowiedzi innych Słuchaczy i uczestniczenia w dyskusji w języku angielskim na poziomie B2/C1,
- poszerzanie słownictwa dotyczącego turystyki, krajobrazu, historii, architektury, kultury, kulinariów.
Korzyści dla słuchacza:
Wiedza i umiejętności kulturowe – Słuchacze:
- mają praktyczną wiedzę na temat prezentowanych regionów świata, ich kultur, obyczajów, lokalnych produktów,
- potrafią wskazać elementy stylistyczne charakterystyczne dla materiałów z dziedziny turystyki o różnym charakterze (dokumentalnych, promocyjnych, popularnonaukowych, rozrywkowych).
Kompetencje językowe – Słuchacze:
- rozumieją nagrania zawierające wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego, zróżnicowane pod względem stylu, akcentu, tempa, rejestru i stopnia trudności,
- znają słownictwo z dziedzin objętych programem kursu (turystyka, podróże, kultura, geografia, historia, architektura, kulinaria),
- formułują opinie i wyrażają swoje preferencje,
- uczestniczą w dyskusji i potrafią odnieść się do wypowiedzi innych Słuchaczy.
Metody pracy:
- ćwiczenia z ogólnego zrozumienia słyszanego tekstu, komentarzy do wizualnego aspektu nagrań oraz szczegółowa analiza językowa wybranych fragmentów (CLT), (CLIL),
- praca w grupach, „burza mózgów" – konfrontacja wiedzy i opinii Słuchaczy na zadane tematy,
- streszczanie, parafrazowanie oraz przedstawianie własnej opinii, dyskusja,
- fragmenty autentycznych wypowiedzi będą stanowić przyczynek do objaśniania ciekawszych kwestii gramatycznych i słownikowych, zawsze z naciskiem na praktyczne zastosowanie (pogadanka).
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin składający się z dwóch części:
- krótki test pisemny słownictwa poznanego podczas zajęć (10-15 pytań) oraz 1-2 minutowe nagranie video o tematyce i zakresie językowym zbliżonym do zawartości programu kursu,
- dyskusja sprawdzająca zrozumienie oraz umiejętność wyrażenia komentarza/opinii tak, jak to było czynione podczas zajęć.