Down the Rabbit Hole – rozwijaj angielski z klasyką literatury dziecięcej. Słownictwo i gramatyka w praktyce (poziom B2/C1) – kurs online
JS/11162
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim na poziomie B2/C1.
Kurs przeznaczony jest dla osób na poziomie B2/C1, które chciałyby rozwinąć i pogłębić swoją znajomość angielskiego poprzez kontakt z oryginalnymi wersjami językowymi ulubionych książek z dzieciństwa. Podczas zajęć Słuchacze zapoznają się z fragmentami klasyków anglojęzycznej literatury dziecięcej, ze szczególnym naciskiem na konteksty kulturowe, idiomy oraz zaawansowane struktury gramatyczne. Słuchacze będą mieli okazję rozwijać swoje kompetencje językowe, poszerzając słownictwo, pogłębiając znajomość gramatyki, a także uczestnicząc w dyskusjach, dzieląc się własnymi przemyśleniami i zdobywając wiedzę na temat kontekstów kulturowych i literackich.
Program:
- Alicja w Krainie Czarów (Alice's Adventures in Wonderland) – Lewis Carroll, 1865.
- Małe kobietki (Little Women) – Louisa May Alcott, 1868.
- Przygody Tomka Sawyera (The Adventures of Tom Sawyer) – Mark Twain, 1876.
- Księga dżungli (The Jungle Book) – Rudyard Kipling, 1894.
- Czarnoksiężnik z Krainy Oz (The Wonderful Wizard of Oz) – L. Frank Baum, 1900.
- Pięcioro dzieci i coś (Five Children and It) – E. Nesbit, 1902.
- Piotruś Pan (Peter Pan) – J. M. Barrie, 1911.
- Ania z Zielonego Wzgórza (Anne of Green Gables) – Lucy Maud Montgomery, 1908.
- O czym szumią wierzby (The Wind in the Willows) – Kenneth Grahame, 1908.
- Tajemniczy ogród (The Secret Garden) – Frances Hodgson Burnett, 1911.
- Doktor Dolittle (The Story of Doctor Dolittle) – Hugh Lofting, 1920.
- Kubuś Puchatek (Winnie-the-Pooh) – A. A. Milne, 1926.
- Mary Poppins – P. L. Travers, 1934.
- Opowieści z Narnii: Lew czarownica i stara szafa (The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe) – C. S. Lewis, 1950.
- Harry Potter i kamień filozoficzny (Harry Potter and the Philosopher’s Stone) – J. K. Rowling, 1997.
Kolejność omawiania utworów może ulec zdanie – Słuchacze zostaną poinformowani o ewentualnej zmianie na początku kursu.
Cel ogólny:
rozwijanie zaawansowanych umiejętności językowych poprzez eksplorację anglojęzycznej klasyki literatury dziecięcej.
Cele szczegółowe:
rozwijanie zaawansowanych umiejętności językowych poprzez eksplorację anglojęzycznej klasyki literatury dziecięcej; Słuchacze będą:
- wzbogacać słownictwo i poznawać złożone struktury gramatyczne w autentycznym kontekście,
- poznawać odniesienia kulturowe i idiomy zakorzenione w anglosaskiej tradycji literackiej,
- doskonalić rozumienie tekstów literackich oraz analizować styl, rytm i znaczenie języka,
- rozwijać umiejętność dyskusji na podstawie przeczytanych tekstów, czerpiąc przyjemność z pracy z oryginalnym językiem literatury znanej z dzieciństwa.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- rozumie i stosuje zaawansowane struktury gramatyczne oraz bogate słownictwo charakterystyczne dla literatury dziecięcej w języku angielskim,
- identyfikuje i interpretuje idiomy oraz odniesienia kulturowe występujące w klasycznych tekstach anglojęzycznych,
- analizuje i interpretuje literacki język oryginalny, rozpoznając cechy stylu i znaczeń w kontekście kulturowym,
- uczestniczy w dyskusjach na temat przeczytanych tekstów, prezentując własne opinie i argumenty w języku angielskim.
Metody pracy:
- lektura tekstów autentycznych (close reading) – czytanie i analiza fragmentów literackich z uwzględnieniem słownictwa, struktur gramatycznych, stylu i rytmu języka,
- dyskusje moderowane (guided discussion) – rozmowy o przeczytanych tekstach: fabule, postaciach, przesłaniu, kontekstach kulturowych i emocjonalnym odbiorze,
- analiza kulturowa i kontekstowa (cultural analysis) – omówienie realiów epoki, kontekstu społeczno-kulturowego i odniesień historycznych obecnych w tekstach,
- praca w parach i grupach (pair & group work) – zadania językowe, ćwiczenia na rozumienie tekstu, interpretację idiomów, tworzenie dialogów lub alternatywnych zakończeń,
- zadania pisemne (writing tasks) – tworzenie notatek, odpowiedzi na pytania otwarte.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla chętnych Słuchaczy składający się z dwóch części:
- krótki egzamin pisemny ze znajomości poznanych idiomów, zwrotów i struktur,
- 10-minutowy egzamin ustny w formie rozmowy na temat wybranej książki omawianej podczas zajęć.