English unlocked: speak with confidence – kurs języka angielskiego z naciskiem na skuteczną komunikację (poziom A2/B1) – kurs online
JS/11269
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2/B1.
Jest to kurs języka angielskiego skierowany do wszystkich osób, które znają podstawy i chcą swobodniej komunikować się w codziennych sytuacjach.
Kurs jest skonstruowany tak, aby Słuchacz stopniowo rozwijał swobodę wypowiadania się, wzbogacał zasób słownictwa i doskonalił umiejętności komunikacyjne w prostych i praktycznych sytuacjach życia codziennego.
Tematy zajęć obejmują m.in. takie zagadnienia jak:
- Komunikacja osobista i społeczna, w tym: opowiadanie o sobie, rodzinie, znajomych i codziennych obowiązkach.
- Opisywanie miejsc zamieszkania, miast, pomieszczeń i przestrzeni publicznej.
- Zainteresowania, hobby, czas wolny, sport i rozrywka.
- Opisywanie rutyn, planów i przyszłych zamiarów.
Słuchacze ćwiczą także proste rozmowy w sytuacjach życia codziennego — zakupy, zamawianie jedzenia, korzystanie z usług, pytanie o drogę, podróżowanie środkami transportu, rezerwacje, robienie planów towarzyskich — oraz podstawowe formy komunikacji telefonicznej i online. Kurs rozwija praktyczne słownictwo, umiejętność zadawania pytań, reagowania w dialogach, wyrażania podstawowych opinii i rozumienia krótkich komunikatów.
Zajęcia opierają się na aktywnej komunikacji, prostych materiałach autentycznych, ćwiczeniach w parach i krótkich dialogach. Atmosfera kursu sprzyja przełamywaniu bariery językowej i budowaniu pewności siebie. Celem zajęć jest rozwinięcie podstawowej swobody językowej oraz umiejętności funkcjonowania w typowych sytuacjach dnia codziennego.
Cel ogólny:
rozwijanie podstawowych i średnio zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim; przełamywanie bariery językowej i budowanie pewności siebie w prostych wypowiedziach; poszerzanie słownictwa przydatnego w codziennym życiu; ćwiczenie słuchania i reagowania w typowych sytuacjach językowych.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie płynności wypowiedzi w języku angielskim (zadawanie pytań, reagowanie w krótkich rozmowach, budowanie prostych wypowiedzi),
- poszerzanie słownictwa codziennego (dotyczącego m.in. ubioru, jedzenia, zakupów, pracy, podróży),
- zwiększanie pewności siebie w kontaktach językowych (przełamywanie bariery mówienia, praktyka w parach i grupach),
- doskonalenie rozumienia ze słuchu i reagowania (ćwiczenia z autentycznymi i uproszczonymi materiałami audio i wideo),
- rozwój umiejętności zadawania pytań i podtrzymywania rozmowy,
- poprawę poprawności językowej (ćwiczenia z gramatyki funkcjonalnej i praktyczne zastosowanie struktur w kontekście mówienia).
Korzyści dla słuchacza:
Wiedza – Słuchacz:
- zna podstawowe struktury gramatyczne i zwroty używane w codziennej komunikacji na poziomie A2/B1,
- posiada zasób słownictwa związanego z tematyką życia codziennego, pracy, zakupów i relacji społecznych.
Umiejętności – Słuchacz potrafi:
- porozumiewać się w prostych sytuacjach życia codziennego,
- zadawać pytania i reagować na pytania rozmówcy,
- formułować krótkie wypowiedzi ustne, wyrażać potrzeby, prośby, plany i preferencje.
Kompetencje społeczne – Słuchacz:
- aktywnie uczestniczy w rozmowach w parach i grupach,
- zyskuje pewność siebie w wypowiadaniu się,
- wykazuje otwartość na poznawanie innych kultur i osób poprzez język angielski.
Metody pracy:
- konwersacje w parach i grupach z naciskiem na codzienne sytuacje,
- symulacje prostych scenek (np. w sklepie, w restauracji, w pracy),
- gry językowe rozwijające słownictwo i spontaniczność,
- ćwiczenia z wykorzystaniem uproszczonych autentycznych materiałów,
- moderowane dialogi i ćwiczenia reakcji językowych,
- krótkie prezentacje i wypowiedzi ustne.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
- bieżąca ocena aktywności Słuchacza podczas zajęć, obejmująca: zaangażowanie w ćwiczenia ustne, pracę w parach i grupach, reagowanie w dialogach oraz samodzielne wypowiedzi ustne.
- egzamin końcowy (dla chętnych Słuchaczy) – składający się z części pisemnej oraz ustnej:
– egzamin pisemny: sprawdza znajomość poznanego słownictwa, wyrażeń idiomatycznych i struktur gramatycznych w kontekście. Zawiera także zadania ze słuchu, takie jak rozumienie nagrań audio i formułowanie odpowiedzi do usłyszanych treści (np. wybór właściwej odpowiedzi, uzupełnianie luk, streszczanie),
– egzamin ustny: przeprowadzony w formie rozmowy indywidualnej pozwala ocenić umiejętność formułowania dłuższych i spójnych wypowiedzi, stosowania nowego słownictwa oraz reagowania językowego w symulacjach codziennych sytuacji komunikacyjnych (np. pytanie o drogę, opis problemu, wyrażanie opinii).