Zarządzanie projektami w praktyce – kurs online
PB/11093
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Ten kurs to kompleksowe szkolenie w formie intensywnych, interaktywnych spotkań online, podczas których Słuchacz zostanie wyposażony w praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego prowadzenia projektów na każdym etapie ich realizacji, od pomysłu, przez planowanie, aż po realizację i pracę zespołową. Program łączy teorię z praktyką: wykłady przeplatane są warsztatami, ćwiczeniami oraz analizą case study, które pomogą Słuchaczom zastosować w praktyce poznane narzędzia i metody.
W trakcie kursu Słuchacz pozna m.in. metodę formułowania celu projektowego metodą SMART, identyfikować i zarządzać ryzykiem oraz efektywnie komunikować się w zespole. Kurs uwzględnia wprowadzenie do zasady realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków oraz obowiązków informacyjno-promocyjnych.
Kurs zakończy się sesją podsumowującą, która pozwoli Słuchaczom utrwalić wiedzę i wymienić spostrzeżenia. Kurs jest dedykowany wszystkim, którzy chcą rozwijać kompetencje w obszarze zarządzania projektami, niezależnie od poziomu doświadczenia.
Cel ogólny:
zapoznanie Słuchaczy z podstawowymi zasadami i metodami zarządzania projektami, w tym planowaniem, realizacją oraz analizą ryzyka; zapoznanie Słuchaczy z zasadami realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, w szczególności z wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków oraz obowiązków informacyjno-promocyjnych.
Cele szczegółowe:
- poznanie podstawowych pojęć i rodzajów projektów – Słuchacze dowiedzą się, czym jest projekt i poznają różnice między typami projektów,
- zrozumienie roli i struktury zarządzania projektami – Słuchacze dowiedzą się, jak identyfikować elementy struktury zarządzania oraz poznają metody zarządzania,
- nabycie umiejętności definiowania celów projektowych zgodnych z metodą SMART – Słuchacze dowiedzą się, jak formułować cele projektu,
- nabycie kompetencji zarządzania ryzykiem – Słuchacze nauczą się identyfikować i oceniać potencjalne zagrożenia w projektach,
- poznanie zasad efektywnej pracy i komunikacji zespołowej – Słuchacze poznają typy osobowości, role w zespole i sposoby prowadzenia efektywnych spotkań,
- poznanie technik zarządzania sobą w czasie – Słuchacze poznają metody efektywnej pracy,
- zrozumienie zasad realizacji i promocji projektów finansowanych ze środków UE – Słuchacze poznają obowiązki związane z kwalifikowalnością wydatków i wymogi informacyjno-promocyjne.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- ma wiedzę na temat podstaw zarządzania projektami, cyklu życia projektu, struktury projektowej,
- zna różnice między metodami klasycznymi, zwinnymi i hybrydowymi zarządzania projektami,
- potrafi zdefiniować cele projektu zgodnie z zasadami SMART,
- ma wiedzę na temat budowania budżetu projektowego, zarządzania ryzykiem oraz specyfiki projektów współfinansowanych ze środków UE,
- potrafi zidentyfikować potencjalne zagrożenia i zaplanować działania związane z wystąpieniem ryzyka,
- potrafi analizować zależności między zakresem, czasem i budżetem projektu,
- potrafi prowadzić efektywne spotkania projektowe,
- ma wiedzę na temat roli komunikacji, typów osobowości i ról w zespołach projektowych.
Metody pracy:
zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych metod dydaktycznych, które sprzyjają aktywnemu uczestnictwu i przyswajaniu wiedzy. Obejmują one:
- wykład,
- dyskusję,
- pracę indywidualną i w grupach.
Istotnym elementem kursu będzie case study, pozwalające dokonać analizy sytuacji projektowych. Zastosowanie różnorodnych metod pozwoli rozwinąć umiejętności i kompetencje niezbędne w pracy projektowej.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
Weryfikacja efektów kształcenia odbędzie się w formie rozmowy podsumowującej ze Słuchaczami na zakończenie szkolenia. Podsumowanie będzie miało charakter otwartej dyskusji, podczas której Słuchacze będą mogli podzielić się refleksją z przebiegu zajęć, odnieść się do zdobytej wiedzy, wskazać obszary, które były dla nich najbardziej wartościowe i zaskakujące. Otwarta dyskusja pozwoli ocenić poziom zrozumienia omawianych tematów i zagadnień.
Egzamin po kursie (dla chętnych) będzie testem wielokrotnego wyboru sprawdzającym wiedzę nabytą podczas zajęć.