Ze śpiewem przez życie – od prawidłowej wymowy do pięknego śpiewu – część II – kurs stacjonarny
K/3029
Rekreacja i Hobby
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Kurs przeznaczony jest dla Słuchaczy, którzy ukończyli kurs „Ze śpiewem przez życie – od prawidłowej wymowy do pięknego śpiewu”.
Słuchacze proszeni są o wygodny strój i przyniesienie maty lub koca.
Program obejmuje ćwiczenia praktyczne, prowadzące do świadomego wydobywania z siebie dźwięków podczas mówienia i śpiewania. Poprzez warsztaty Słuchacze poznają swój głos i mają okazję zweryfikować własne wyobrażenia o jego brzmieniu przed pracą nad nim z tym, jak odbierają go po wykonaniu odpowiednich ćwiczeń oddechowych, dykcyjnych, emisyjnych i wokalnych.
Na poziomie II kursu nacisk kładziony jest na umiejętności warsztatowe, szczególną uwagę przywiązuje się do indywidualnych potrzeb Słuchaczy.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
poprawa jakości wypowiedzi – nabycie i rozwijanie świadomości prawidłowej pracy aparatu mowy w życiu codziennym, rozwój umiejętności wokalnych – śpiew jako przedłużenie mowy, nabycie umiejętności wystąpień publicznych.
Cele szczegółowe:
- uświadomienie Słuchaczom zasad prawidłowej wymowy i emisji głosu podczas mowy i śpiewania, eliminację nieprawidłowych nawyków i usprawnienie aparatu mowy,
- praca nad prawidłowym oddechem i poprawną dykcją,
- otwarcie na śpiew jako formę wyrażania emocji oraz poprawną mowę jako element życia codziennego,
- obserwacja emocji po wykonaniu ćwiczeń i utworów wokalnych,
- świadome kształtowanie własnego wizerunku podczas wystąpień publicznych.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- ma świadomość prawidłowego wydobywania dźwięku w mowie i w śpiewie na poziomie zaawansowanym,
- potrafi pracować nad utworem od rozczytania linii melodycznej po wykonanie sceniczne,
- zna zasady wystąpień publicznych,
- potrafi samodzielnie zanalizować swoje wystąpienie.
Metody pracy:
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- dyskusja.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
pokaz końcowy – każdy ze Słuchaczy będzie miał możliwość zaprezentowania umiejętności, jakie zdobył, wykonując utwór wokalny, nad którym pracował.