AI Service Design Thinking – kurs online
PB/11553
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformach ZOOM i MURAL.
Spotkania będą miały format ćwiczeń i warsztatów z elementami konwersatorium. Wymagana będzie od Słuchaczy kursu praca własna (lektury i przygotowanie do zajęć). Materiały będą dostępne w języku polskim i angielskim.
Kurs jest dostosowany do oczekiwań osób, które chcą opanować podstawy SDT oraz zrozumieć, jak nowoczesne technologie AI i automatyzacja rewolucjonizują to podejście. Kładziemy nacisk nie tylko na funkcjonalność, ale także na Vibe Coding – świadome kodowanie emocji i atmosfery w projektowanych usługach. Skupimy się na projektach własnych i pracy zespołowej ze szczególnym uwzględnieniem obszarów R&D, marketingu, brandingu i sprzedaży B2C.
W ramach dwóch intensywnych weekendowych warsztatów online będziemy w przyjazny sposób poznawać kluczowe etapy procesów innowacji wedle metodologii Double Diamond. Przeanalizujemy, jak angażować AI jako partnera w procesie kreatywnym, oraz przećwiczymy techniki wspierające naszą kreatywność przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi online (Mural, Google AI Studio, n8n, ChatGPT, Gemini, Midjourney) i offline.
Szczegółowy zakres kursu obejmuje następujące zagadnienia:
- Po co nam Service Design Thinking? Przed czym ma nas chronić?
- Na czym polega klientocentryzm? Jakie są ryzyka i ograniczenia produktocentryzmu?
- Na czym polega SDT? Jakie są jego zastosowania w obszarach R&D oraz marketingu, brandingu i sprzedaży B2C?
- Czym jest Vibe Coding i jak świadomie projektować "atmosferę" usługi za pomocą AI?
- Jak narzędzia AI (ChatGPT, Gemini, Midjourney) mogą zrewolucjonizować proces badawczy i kreatywny w SDT?
- Jak skutecznie formułować prompty i eksperymentować z modelami AI przy użyciu Google AI Studio?
- Na czym polega projektowanie usług i doświadczeń? Jak mają się do siebie UX, BX, CX, EX, TX oraz CXM?
- Jak SDT ma się do lean management i agile development? Co łączy te podejścia? Co je różnicuje?
- Na czym polega ko-kreacja? Jak angażować kluczowych interesariuszy w procesy innowacji?
- Jak połączyć Service Design Thinking z Business Model Canvas, aby stworzyć spójną i innowacyjną propozycję wartości?
- Czym jest automatyzacja w projektowaniu usług? Jak budować interaktywne, funkcjonalne prototypy procesów z wykorzystaniem narzędzi no-code/low-code (n8n)?
- Jakimi metrykami mierzyć innowacje? Czym są OKR? Jak mają się do KPI?
- Czym jest problem solving? Jak ma się do problem finding?
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
wprowadzenie do podejścia Service Design Thinking (SDT) przy wsparciu o narzędzi sztucznej inteligencji (AI) oraz automatyzację oraz podejście Vibe Coding.
Cele szczegółowe:
- zrozumienie i opanowanie założeń podejścia Double Diamond,
- zrozumienie zależności etapów problem finding oraz problem solving,
- zrozumienie założeń klientocentryzmu oraz ograniczeń produktocentryzmu,
- zrozumienie podstaw projektowania usług i doświadczeń (Service Design, Experience Design),
- opanowanie podstawowych i wspieranych przez AI technik, metod i narzędzi na kluczowych etapach procesów projektowych,
- opanowanie podstaw automatyzacji procesów usługowych w celu tworzenia funkcjonalnych prototypów,
- zrozumienie i zastosowanie podejścia Vibe Coding do ko-kreacyjnego projektowania spójnych i angażujących emocjonalnie prototypów usług,
- opanowanie kluczowych kompetencji warunkujących efektywne wdrażanie SDT do organizacji, w tym umiejętności podstawowego promptowania,
- zrozumienie kluczowych uwarunkowań organizacyjnych warunkujących efektywne wdrażanie SDT,
- zrozumienie zastosowań SDT i AI w obszarach zarządzania, R&D oraz marketingu i sprzedaży B2C.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- zna podstawowe założenia podejścia Service Design Thinking (SDT) w modelu Double Diamond oraz potrafi je wdrażać do pracy własnej lub zespołów,
- zna typowe zastosowania dla tego podejścia w projektowaniu i zarządzaniu projektami w obszarach R&D oraz marketingu i sprzedaży B2C,
- opanował podstawowe metody, techniki i narzędzia wspierające SDT, włączając w to narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, automatyzacji oraz metodyki walidacji biznesowej,
- posiada umiejętność formułowania podstawowych promptów w celu efektywnego wykorzystania AI,
- rozumie i potrafi stosować podejście Vibe Coding, świadomie kształtując emocjonalny odbiór i atmosferę projektowanych usług,
- potrafi prototypować proste, zautomatyzowane przepływy usługowe przy użyciu narzędzi typu no-code (n8n) oraz gen AI.
Metody pracy:
- egzemplifikacja założeń teoretycznych przy pomocy materiałów wizualnych (grafy, diagramy, wykresy, infografiki),
- analiza case studies – wybrane praktyki Service Design Thinking w biznesie,
- interaktywne sesje z narzędziami AI i platformami do automatyzacji w czasie rzeczywistym,
- praca własna Słuchaczy – czytanie lektur i wykonywanie prostych zadań przygotowujących do zajęć,
- praca w grupach – przećwiczenie technik i metod w praktyce warsztatowej,
- aktywizacja Słuchaczy poprzez stawianie pytań i stymulowanie dyskusji.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin ustny dla chętnych Słuchaczy:
- charakterystyka zagadnień prezentowanych i ćwiczonych podczas zajęć,
- prezentacja ich zastosowań we własnych procesach projektowych, na przykładzie wybranego produktu lub usługi.