Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM. Używanie kamery i mikrofonu są warunkiem koniecznym uczestnictwa w zajęciach.
Kurs prowadzony w języku francuskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B1/ B2.
Kurs powtórkowy z gramatyki mający na celu poszerzenie wiedzy w jej zakresie.
Plan kursu oparty o materiały autorskie.
Głównym celem jest powtórzenie i poszerzenie wiedzy z zakresu kluczowych dla poziomów B1/B2 zagadnień gramatycznych, a przy tym także z zakresu kultury Francji.
WYBRANE ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE, KTÓRE NA PIERWSZY RZUT OKA WYDAJĄ SIĘ SKOMPLIKOWANE – jak je oswoić, przyswoić i nie wahać się ich używać.
1. LES ARTICLES – "Ceci n'est pas une pipe', czyli francuskie rodzajniki.
2. LES TEMPS DU PASSé – czasy przeszłe (Passé Composé, Imparfait, Plus-que-Parfait), ich odmiana i zrozumienie różnic między nimi, które pozwolą na prawidłowe ich użycie.
3. INDICATIF/SUBJONCTIF – tryb owiany "złą sławą", a "nie taki diabel straszny, jak go malują".
4. Et SI et SI – zdania warunkowe, czyli czym się różni "gdyby babcia miała wąsy" od "musztardy po obiedzie".
5. Elle a dit qu'on lui avait dit – czyli ona powiedziała, że jej powiedziano – jak rozgryźć mowę zależną.
6. CAR, DONC, POUR QUE – jak wyrazić skutkowość, przyczynowość, cel itd....
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
powtórzenie zagadnień gramatycznych, pogłębienie wiedzy na temat kluczowych struktur oraz użycie ich w sytuacjach komunikacyjnych.
Cele szczegółowe:
- zrewidowanie wiedzy dotyczącej struktur gramatycznych,
- wyjaśnienie zawiłości dotyczących najtrudniejszych zagadnień gramatyki języka francuskiego,
- powtórka i ugruntowanie struktur gramatycznych z wybranych zagadnień,
- użycie struktur w sytuacjach komunikacyjnych, czyli w praktyce.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacze:
- potrafią użyć adekwatnych dla danej sytuacji struktur gramatycznych,
- używają coraz bardziej złożonych struktur gramatycznych w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych,
- są w stanie porozmawiać na tematy dotyczące życia kulturalnego, społecznego współczesnej Francji i świata, używając struktur gramatycznych, które były przedmiotem kursu.
Metody pracy:
- wyszukiwanie struktur w tekstach źródłowych (artykuły z prasy, teksty piosenek, wywiady itd...),
- praca indywidualna i w małych grupach nad wybranym zagadnieniem, następnie porównywanie rezultatów,
- prezentacje uczestników dotyczące wybranych zagadnień, z podkreśleniem użycia danych struktur gramatycznych, których dotyczyły dane zajęcia.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
Na zakończenie kursu, wyłącznie dla osób chętnych, które zgłoszą takie zapotrzebowanie, może zostać przeprowadzony egzamin w formie pisemnej, obejmujący zagadnienia gramatyczne poruszane w trakcie kursu, oraz ustnej. Egzamin złożony będzie z ćwiczeń gramatycznych oraz z pisemnej wypowiedzi z użyciem struktur, nad którymi Słuchacze pracowali (60min), oraz części ustnej polegającej, na krótkiej wypowiedzi/rozmowie na zadany temat (6-7min).