Prawne i psychologiczne aspekty komunikacji i rozwiązywania sporów w pracy – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Prawidłowa, efektywna komunikacja i skuteczne zarządzanie konfliktami są szczególnie ważnymi umiejętnościami, zwłaszcza w miejscu pracy, gdzie niejednokrotnie zdarzają się konflikty i nieporozumienia. Problemy tej natury często stanowią dla wielu z nas kwestię codziennego życia zawodowego. Kurs dedykowany jest każdemu Słuchaczowi, a w szczególności pracownikom, przedstawicielom działów HR, przełożonym i pracodawcom, którzy chcą zapoznać się z podstawami prawnymi i psychologicznymi dialogu w pracy, w tym z przeszkodami w jego budowaniu i sposobami radzenia sobie z nimi.
1. Zajęcia wprowadzające. Podstawy nauki o komunikacji. Poznanie własnego stylu komunikowania się.
2. Efektywna komunikacja w pracy cz. 1 – model FUKO. Praktyczne ćwiczenia.
3. Efektywna komunikacja w pracy cz. 2 – model NVC (Non-Violent Communication, Porozumienie bez Przemocy). Praktyczne ćwiczenia.
4. Prawidłowe słuchanie. Praktyczne ćwiczenia. Test na mój styl słuchania.
5. Konflikty w organizacji – rodzaje konfliktów, koło konfliktu Moore'a, dynamika konfliktu i charakter konfliktu, fazy konfliktów, specyfika konfliktów pracowniczych, test na własny styl rozwiązywania konfliktów.
6. Mobbing a konflikt – praktyczne odróżnianie obu zjawisk.
7. Rozstrzyganie sporów pracowniczych – regulacje prawne służące rozstrzyganiu sporów pracowniczych, komisje pojednawcze, sądowe rozstrzyganie sporów
z zakresu prawa pracy. Case study.
8. Alternatywne metody rozwiązywanie sporów i konfliktów – mediacja, podstawy mediacji, wprowadzenie do zasad prowadzenia mediacji.