… A de Almodóvar, B de Barcelona, C de cava… (3er paso). Alfabet Hiszpanii dla (bardziej) wtajemniczonych (poziom A2) – kurs stacjonarny
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Kurs prowadzony w języku hiszpańskim na poziomie A2 i pomocniczo w języku polskim.
Kontynuacja kursu „… A de Almodóvar, B de Barcelona, C de cava (2º paso)… Alfabet Hiszpanii dla (trochę) wtajemniczonych (poziom A1/A2)".
Kurs przeznaczony jest również dla Słuchaczy, którzy uczyli się języka hiszpańskiego przez około 60 godzin akademickich (45 godzin zegarowych).
Trzecia część kursu stanowi kontynuację i dopełnienie dwóch poprzednich edycji. Formuła zajęć pozostaje niezmienna: ćwiczenia gramatyczne, leksykalne w pierwszej części zajęć oraz ćwiczenia konwersacyjne i powiązane z elementami kulturowymi w drugiej.
Słuchacze zapoznają się z nowymi zagadnieniami gramatycznymi i leksykalnymi na poziomie A2 oraz utrwalą struktury i umiejętności nabyte podczas wcześniejszych etapów nauki. Przewidziane są lekcje powtórkowe, a na prośbę Słuchaczy zostaną przećwiczone wybrane przez nich zagadnienia. Poznają kolejne ciekawostki i zwyczaje kulturowe związane m.in. z wiosenno-letnią porą roku w Hiszpanii.
Różnicą w stosunku do pozostałych części jest zwiększona liczba spotkań, która pozwala na wprowadzenie formuły warsztatowej: pracy z hiszpańskim tekstem literackim i dziełem filmowym (przewidziane są 4 spotkania o charakterze dyskusji z elementami analizy i interpretacji).
Tematyka kursu obejmuje m.in.:
- Wybrane aspekty fonetyczne języka hiszpańskiego (wariant castellano).
- Rozszerzenie słownictwa w obrębie tematyki zrealizowanej na kursie A1/A2.
- Biografia (wspomnienia z dzieciństwa).
- Przewidywanie przyszłości.
- Wyrażanie życzeń.
- Podróże: lotnisko.
- Literatura (spośród kilku zaproponowanych tekstów Słuchacze wybiorą najbardziej ich interesujące).
- Film (spośród kilku zaproponowanych filmów Słuchacze wybiorą najbardziej ich interesujące).
- Napopularniejsze fiesty w Hiszpanii: San Fermín i La Tomatina - źródła, tradycje i kontrowersje.
- Niektóre hiszpańskie tradycje wiosenne: (Fiesta de San Isidro en Madrid, Fiesta de la Primavera en Granada, Fiesta de Sant Jordi en Barcelona).
- Legendy z Ameryki Łacińskiej.
Zrealizowane zostaną także nowe zagadnienia gramatyczne:
- Recursos para expresar sentimientos (me da miedo, me pone triste, me vuelve loco...).
- Preposiciones.
- Czas przeszły pretérito imperfecto.
- Tryb przypuszczający (condicional simple).
- Czas przyszły (futuro imperfecto).
- Mowa zależna w presente.
- Zdania warunkowe I typu.
- Niektóre konstrukcje peryfrastyczne z bezokolicznikiem, gerundio i participio.
- Wprowadzenie do Subjuntivo.
Zagadnienia gramatyczne i jednostki tematyczne zostaną zrealizowane, jednak ostateczna kolejność i czas poświęcony konkretnemu zagadnieniu mogą się zmienić w zależności od potrzeb grupy.
GRUPA DEDYKOWANA