Coser y cantar, todo es empezar/Hiszpański krok po kroku – część II (poziom A1/A2) – kurs online
JS/8679
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku hiszpańskim na poziomie A1/A2.
Kurs przeznaczony jest dla osób, które chciałyby opanować umiejętność prostego i nastawionego na określone cele komunikacyjne porozumiewania się w języku hiszpańskim.
Program kursu obejmuje następujące tematy:
- El mapa de la ciudad — transport, czasownik ir, zdania okolicznikowe przyczyny, liczebniki porządkowe.
- De compras — zakupy, płatności, wagi i opakowania, kwantyfikatory, dopełnienie bliższe.
- En el probador — ubrania i dodatki, rozmiary, stopień wyższy przymiotnika, zaimki dzierżawcze, dopełnienie dalsze.
- El fin de semana — czas wolny, peryfrazy ir+a, tener que, hay que, poder, necesitar, empezar a, acabar de, estar+gerundio.
- En el restaurante — restauracja, produkty spożywcze, przepisy.
- De copas — stan ducha i nastrój, uroczystości, participio, pretérito perfecto, zdania wynikowe.
- En el banco y en la comisaría — bank i finanse, komisariat policji, poczta, zdania okolicznikowe czasu.
- En el gimnasio — ciało, ruch, sport, zdania warunkowe presente+presente.
- En el médico — medycyna, szpital, wizyta u lekarza, zdrowie.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
opanowanie umiejętności językowych i kulturowych w języku hiszpańskim na poziomie A1/A2, z uwzględnieniem poprawnej wymowy, ortografii, rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, mówienia i pisania oraz osadzenie wszystkich wymienionych sprawności i elementów języka w kontekście społeczno-kulturowym.
Cele szczegółowe:
- opanowanie podstawowych umiejętności wypowiadania się ustnie i pisemnie w sposób prosty i spójny,
- poznanie podstawowego zasobu leksykalnych środków językowych dotyczących podstawowych sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni publicznej, także słownictwa potocznego,
- poznanie podstawowych gramatycznych środków językowych umożliwiających rozumienie i tworzenie prostych wypowiedzi dotyczących codziennych sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni publicznej,
- ćwiczenie umiejętności rozumienia wypowiedzi ustnych i pisemnych z różnych regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej z wykorzystaniem strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych,
- poszerzenie wiedzy Słuchaczy/Słuchaczek na temat wybranych aspektów hiszpańskojęzycznej kultury z różnych regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz/Słuchaczka:
- zna i rozumie podstawowe słownictwo i gramatyczne środki językowe umożliwiające komunikację w języku hiszpańskim w ramach podstawowych sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni publicznej,
- potrafi tworzyć proste wypowiedzi ustne i pisemne na tematy, które są mu/jej znane lub które go/ją interesują oraz porozumieć się w podstawowych sytuacjach komunikacyjnych w przestrzeni publicznej,
- potrafi czytać ze zrozumieniem proste i krótkie teksty w języku hiszpańskim; wykorzystuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne, gdy nie rozumie w pełni wypowiedzi pisemnych i ustnych, identyfikując słowa klucze i wykorzystując kontekst do zrozumienia głównych wątków wypowiedzi,
- jest gotów/gotowa do biernego uczestnictwa w kulturze Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, korzystając z podstawowych form i mediów.
Metody pracy:
- ćwiczenia leksykalne i gramatyczne,
- ćwiczenia z wykorzystaniem lektury tekstów kultury,
- praktycznie wykorzystanie materiałów audiowizualnych,
- dyskusja w parach i na forum,
- gry językowe i ćwiczenia interaktywne,
- Quizlet, Mentimeter.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin składający się z 2 części:
- części pisemnej, w której Słuchacz/Słuchaczka rozwiązuje test sprawdzający znajomość wprowadzonych na zajęciach struktur gramatycznych i słownictwa występującego na zajęciach,
- części ustnej, która sprawdza umiejętności komunikacyjne Słuchacza/Słuchaczki i polega na odegraniu wraz z Prowadzącą prostej sytuacji komunikacyjnej w ramach jednego z omawianych na zajęciach tematów.