Mów jeszcze lepiej – kurs języka angielskiego (poziom B1/B2) – kurs online
JS/10859
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku polskim i angielskim. Zakładany poziom językowy po ukończeniu kursu to B1/B2.
Kurs skierowany jest do Słuchaczy, którzy posiadają zasób słownictwa na poziomie B1 i potrafią wykorzystywać w ćwiczeniach struktury gramatyczne na poziomie średnio zaawansowanym, lecz chcą zdobywać praktyczne umiejętności komunikacyjne w języku angielskim na poziomie B1/B2 oraz zwiększyć płynność i naturalność swoich wypowiedzi.
Niniejsza część kursu obejmuje następujące tematy:
- Prezenty. Najlepszy prezent, jaki kiedykolwiek dostałem. Opowiadamy z wykorzystaniem Present Perfect i Past Simple. Uczymy się opisywać przedmioty przy pomocy właściwych przymiotników.
- Ulubione przedmioty. Opowiadamy o rzeczach, które posiadamy, przez pryzmat ich historii i związku z naszym życiem kiedyś i dziś. Wykorzystujemy w tym celu narrative tenses (Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, used to/would).
- Minimalizm czy maksymalizm? Jak nie wpaść w pułapkę konsumpcjonizmu? Rozmawiamy o osobistych wyborach estetycznych i preferowanym stylu życia z wykorzystaniem odpowiednich wzorców czasownikowych.
- Gadżety i czas ekranowy. Czy jesteś gadżeciarzem, technofilem, a może technofobem? Dyskutujemy na ten temat z wykorzystaniem except for, apart from, (not) even.
- Dobre i złe nawyki. Rozmawiamy o nawykach i o tym, jak je zmienić, ćwicząc Present Perfect Continuous.
- People Pleasers. Jak nie uszczęśliwiać innych kosztem własnego szczęścia? Uczymy się odmawiać po angielsku, używając relative clauses. Poznajemy adekwatne do tematu kolokacje dotyczące uczuć i zachowań.
Ponadto, Słuchacze będą ćwiczyć poniższe kompetencje językowe:
- Słuchanie: zrozumienie wywiadu o ulubionych przedmiotach posiadanych przez ludzi i ich osobistych historiach, rozumienie fragmentu programu dokumentalnego BBC.
- Czytanie: rozumienie artykułu o konsumpcjonizmie, uważne czytanie artykułu o zmianie nawyków.
- Pisanie: ogłoszenie sprzedaży w internecie.
Cel ogólny:
przygotowanie Słuchaczy do jeszcze bardziej swobodnej i naturalnej komunikacji w języku angielskim w różnych sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych oraz dalsze poszerzanie wiedzy o współczesnej kulturze Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Cele szczegółowe:
- utrwalenie i rozwinięcie umiejętności komunikowania się w języku angielskim na poziomie B1/B2,
- poszerzenie wiedzy na temat kultury współczesnej krajów anglosaskich,
- doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu,
- poznanie i zastosowanie słownictwa z zakresu m.in.: przedmiotów, charakteru, ludzkich zwyczajów i zachowań, stylu życia,
- opanowanie bardziej zaawansowanych zagadnień gramatycznych (np.: narrative tenses, Present Perfect Continuous).
Korzyści dla słuchacza:
Wiedza i umiejętności kulturowe – Słuchacz:
- dzięki kontaktowi z materiałami dotyczącymi kultury krajów anglosaskich, posiada pogłębioną wiedzę o kulturze współczesnej i realiach życia codziennego.
Umiejętności językowe – Słuchacz:
- rozwinął kompetencje gramatyczne na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B1/B2),
- zna i potrafi stosować słownictwo z dziedzin objętych programem kursu, w tym bardziej zaawansowane wyrażenia i zwroty,
- rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego, także w szybszym tempie i w bardziej złożonych strukturach,
- rozumie teksty pisane w języku angielskim o zróżnicowanym stylu i większym stopniu trudności,
- potrafi skutecznie porozumiewać się w języku angielskim w codziennych i mniej typowych sytuacjach, prowadzić rozmowy, wyrażać i uzasadniać opinie,
- potrafi formułować spójne, rozwinięte wypowiedzi ustne i pisemne na zadany temat.
Metody pracy:
wykorzystywane będą metody rozwijające praktyczne użycie języka angielskiego i umiejętność komunikacji; ćwiczenia polegać będą na:
- praktykowaniu rozumienia słuchanego i czytanego tekstu,
- analizie językowej fragmentów,
- uzupełnianiu ćwiczeń gramatycznych,
- komentowaniu materiałów audiowizualnych,
- dyskutowaniu w parach i w grupach,
- odpowiedzi na pytania zadane przez Prowadzącą.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin (dla chętnych Słuchaczy) złożony jest z dwóch części:
I część pierwsza – pisemna. Składa się z ćwiczeń sprawdzających kompetencje w zakresie słownictwa, gramatyki i słuchania:
- słownictwo – dwa polecenia: uzupełnianie zdań/fraz brakującymi wyrazami, jak również tłumaczenie zdań z języka polskiego na angielski; za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów,
- gramatyka – dwa polecenia: uzupełnianie zdań/fraz właściwą konstrukcją gramatyczną, jak również przekształcanie zdań z użyciem podanego słowa-klucza (key-word transformations); za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów,
- słuchanie – dwa nagrania, na podstawie których Słuchacz udziela odpowiedzi na podane pytania; za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów.
II część druga – ustna. Krótka rozmowa na tematy omawiane w trakcie kursu. Słuchacz ma możliwość wykorzystania struktur poznanych podczas zajęć. Za tę część można zdobyć maksymalnie dziesięć punktów.