Personal branding w internecie; współpraca dziennikarzy, blogerów i influencerów z biznesem – kurs online

PB/9914 Prawo, Biznes i IT

Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.

Zagadnienia poruszane podczas kursu:

  1. Personal branding, budowanie wizerunku autorytetów: freelancerzy, dziennikarze, influencerzy, blogerzy, celebryci, ambasadorzy, naukowcy, politycy.
  2. Analiza portali informacyjnych, blogów i poszczególnych mediów społecznościowych pod kątem popularności, zasięgów, publikowanych treści oraz prowadzonych kampanii.
  3. Narzędzia do analizy zasięgów i zarządzania działaniami w internecie: Brand24, Semrush, Similarweb, Sotrender, MeltWater i wiele innych.
  4. Działanie i organizacja mediów online – podział mediów, rola w społeczeństwie, oddziaływanie mediów, struktura i tryb pracy redakcji, prestiż zawodu dziennikarza, procesy redakcyjne, prawo prasowe, media i PR 24 h na dobę, kreowanie newsów.
  5. Social media narzędziem pracy internetowych twórców – specyfika i cechy social mediów, podwójna rola mediów społecznościowych, redakcje internetowe, agencje social mediowe, współpraca z influencerami, rodzaje współpracy, budowanie zasięgów, freelancer/bloger/dziennikarz – gdzie jest granica?
  6. Zmiana w komunikacji biznesowej – skuteczne formy komunikowania, budowanie relacji służbowych i prywatnych, zasady współpracy, monitoring mediów, przekazywanie informacji prasowych, media online vs. PR tradycyjny, kontakty z managerami.
  7. Planowanie kampanii reklamowych – procesy planowania mediów, reklama natywna, materiały redakcyjne i storytelling, analiza mediów i publikacji, współpraca nie tylko reklamowa, patronaty medialne, współpraca z agencjami, promocja w sieci.
  8. Narzędzia i aplikacje – aplikacje do tworzenia contentu, współpracy i generowania dodatkowych przychodów, wizualizacja danych, infografiki, copywriting, w tym m.in. Jasper, DigitalFirst, PinPoint, Flourish, itp.
  9. Platformy do współpracy z twórcami: Whitepress, ReachaBlogger, Influencers.Club, Influ, SnapStars, SocialNation, itp.
  10. Pozyskiwanie danych i informacji – rodzaje i funkcje press roomów, biuletyny, newslettery, mailing, zewnętrze źródła informacji prasowych, wirtualne biura prasowe.
  11. Co i jak publikować? Różnice pokoleniowe, schematy konstruowania skutecznych publikacji, struktura i najczęstsze błędy, klikalne tytuły i wciągające leady, zasady redagowania tekstów i poprawności językowej, style informacji, wykorzystanie informacji prasowych w procesie komunikacji, spam prasowy, pozycjonowanie, perspektywa PR i agencji prasowych, potrzeba budowy własnego bloga lub portalu informacyjnego.
  12. Standardy i kodeksy, dekalogi, trudności, dziennikarz-PR w jednym, stowarzyszenia branżowe, dylematy etyczne, prezenty, dobre maniery, etyka w biznesie; przyczyny, pierwsze oznaki i potencjalne skutki kryzysów, reguły i procedury zachowania w sytuacjach kryzysowych, tworzenie zespołów kryzysowych, zasady współpracy z mediami; eKryzys – wyzwania komunikacyjne w sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych, w tym hejt, trolling, mowa nienawiści i cancel culture.
407.00 PLN 30 godzin 13.57 PLN / h

Grupa PB/9914/3

19.09.2025 - 05.12.2025 Lokalizacja:
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 19.09.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
2 03.10.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
3 10.10.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
4 17.10.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
5 24.10.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
6 07.11.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
7 14.11.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
8 21.11.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
9 28.11.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
10 05.12.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
407.00 PLN 30 godzin 13.57 PLN / h