Aktywny angielski – część III. Rozmawiaj sprawnie i poprawnie na temat kultury krajów anglosaskich (poziom B1/B2) – kurs online
JS/8482
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B1/B2.
Kurs adresowany jest do Słuchaczy, którzy znają język angielski na poziomie B1. Kurs przygotowany jest w oparciu o autorskie materiały poświęcone kwestiom społecznym i kulturowym w krajach anglosaskich, lecz także o teksty literackie, fragmenty filmów i piosenki. Materiały przygotowane przez Wykładowcę dotyczą również aktualnych wydarzeń na świecie oraz sytuacji z życia codziennego. Na podstawie udostępnionych materiałów Słuchacze rozmawiają, dyskutują i wyrażają swoją opinię, zapoznając się ze słownictwem i zagadnieniami gramatycznymi użytecznymi w danym kontekście.
Program kursu obejmuje następujące tematy do dyskusji:
- Rockowa muzyka amerykańska a brytyjska – brytyjski indie rock i amerykańska alternatywa.
- Jak dużo wiesz na temat Stanów Zjednoczonych? Fakty, stereotypy i ciekawostki dotyczące życia w USA.
- New York, New York. Życie w Nowym Jorku – rzeczywistość a film.
- Amerykanizacja. Co – i w jaki sposób – zostało zamerykanizowane?
- Szkolnictwo i egzaminy w Wielkiej Brytanii oraz w USA.
- Rozmowy kwalifikacyjne. Jak obecnie wyglądają?
W trakcie kursu zostaną omówione następujące tematy gramatyczne:
- brytyjski a amerykański angielski – różnice,
- czasowniki be, do i have jako auxiliary verbs (operator) i jako main verb (czasownik główny w zdaniu),
- powtórzenie form czasownikowych (present simple/continuous, past simple/continuous, present perfect simple/continuous, past perfect simple, future with will/be going to, passive: present simple, past simple, present perfect, modal verbs),
- zadawanie pytań – pytania pośrednie (indirect questions), pytania z zaprzeczeniem (negative questions), pytania zakończone przyimkiem,
- powtórzenie - pytania yes/no, pytania o podmiot/dopełnienie (subject/object questions).
Zajęcia polegają na realizacji tematu z wykorzystaniem materiałów tekstowych i audiowizualnych. Słuchacze poznają słownictwo z różnych dziedzin, a następnie wykorzystują je w rozmowach.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
wykształcenie u Słuchaczy aktywnych kompetencji językowych na poziomie średnio zaawansowanym, umożliwiających swobodną komunikację i wymianę poglądów w języku angielskim w codziennych sytuacjach, rozwijanie wypowiedzi ustnej na poziomie B1/B2, wdrażanie słownictwa z różnych dziedzin, poszerzenie wiedzy na temat współczesnej kultury obszarów Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.
Cele szczegółowe:
- kształcenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim na poziomie B1/B2,
- rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu,
- poszerzenie wiedzy Słuchaczy na temat współczesnej kultury krajów anglosaskich,
- powtórzenie/wzbogacenie słownictwa pozwalające na komunikację, dyskutowanie i wymianę poglądów,
- rozwijanie umiejętności językowych – gramatyki na poziomie średnio zaawansowanym,
- rozwijanie kompetencji międzykulturowej.
Korzyści dla słuchacza:
Wiedza i umiejętności kulturowe – Słuchacz:
- dzięki kontaktowi z materiałami dotyczącymi kultury krajów anglosaskich posiada wiedzę o kulturze współczesnej, jak również popularnonaukową wiedzę ogólną.
Umiejętności językowe – Słuchacz:
- rozwija kompetencje gramatyczne na poziomie średnio zaawansowanym,
- zna słownictwo z dziedzin objętych programem kursu,
- potrafi swobodnie porozumiewać się po angielsku w różnorodnych sytuacjach, dyskutować, wyrażać poglądy,
- potrafi sformułować spójną wypowiedź ustną bądź pisemną na zadany temat,
- rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego i potrafi się do nich ustosunkować.
Metody pracy:
- konwersacje,
- dyskusje w parach i w grupach,
- nauka rozumienia słuchanego i czytanego tekstu, wyrażania opinii na jego temat,
- analiza językowa fragmentów,
- uzupełnianie ćwiczeń gramatycznych,
- komentowanie materiałów audiowizualnych.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
Egzamin dla chętnych Słuchaczy składa się z części pisemnej (test na słownictwo i gramatykę oraz na rozumienie ze słuchu) i ustnej.
Sprawdza kompetencje Słuchacza w zakresie słownictwa (vocabulary), gramatyki (grammar), słuchania (listening) i mówienia (speaking).
- Na część pisemną składa się część dotycząca słownictwa i gramatyki. Łącznie uzyskać można 20 punktów. Wiedzę z zakresu słownictwa sprawdzają dwa polecenia: pierwsze z nich to uzupełnianie zdań/fraz brakującymi wyrazami, drugie zaś to tłumaczenie zdań z języka polskiego na angielski. Za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów. Wiedzę z zakresu gramatyki sprawdzają kolejne dwa polecenia: pierwsze to uzupełnianie zdań/fraz właściwą konstrukcją gramatyczną, zaś drugie – przekształcanie zdań z użyciem podanego słowa-klucza (key-word transformations). Za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów.
- Część dotycząca słuchania obejmuje dwa nagrania, na podstawie których Słuchacz udziela odpowiedzi na podane pytania. Za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów, co równa się w sumie 10 punktów możliwych do uzyskania z tej części egzaminu.
- Część ustna egzaminu to kilkunastominutowa rozmowa, podczas której Słuchacz będzie miał za zadanie podtrzymać swobodną konwersację, odpowiedzieć na zadane pytania sprawdzające umiejętność operowania strukturami gramatycznymi i słownictwem w praktyce. Za część ustną egzaminu Słuchacz może uzyskać maksymalnie dwadzieścia punktów.
- Łącznie uzyskać można 50 punktów: 20 punktów – część pisemna (słownictwo i gramatyka), 10 punktów – słuchanie, 20 punktów – część ustna.