Artystyczna zabawa w erze cyfrowej – kurs online dla opiekunów

CS/8710 Człowiek i Społeczeństwo

Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie MS Teams UO.

Kurs skierowany jest do rodziców, nauczycieli i animatorów realizujących projekty z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (7-12 lat).

W ramach kursu przedyskutujemy wyzwania edukacyjne XXI wieku. Omówimy przykłady kreatywnych zajęć, które rozwijają zdolności twórczego myślenia, pracę w zespole i jednocześnie wykorzystują współczesną technologię.

Bloki tematyczne:

I Edukacja w erze cyfrowej

  1. Wprowadzenie: wyzwania XXI wieku i trendy w edukacji.
  2. Wiedza: podstawy psychologii uczenia się.
  3. Metodyka: model CREDO, STEAM, Design Thinking.
  4. Pokaz: jak rozwijać kreatywność w praktyce (projekty)?

II Tworzymy interaktywne książki: gry paragrafowe

  1. Wprowadzenie: stan czytelnictwa książek w Polsce.
  2. Wiedza: gry książkowe kiedyś i dzisiaj, klasyczne mechaniki, przykłady.
  3. Technologia: edytory, druk książki i e-czytnik.
  4. Pokaz i ćwiczenia: wsparcie AI (teksty, grafiki – narzędzia AI).

III Tworzymy scenografię i historię: fabularna gra elektroniczna 

  1. Wprowadzenie: historia gier, edukacyjny potencjał gier retro.
  2. Wiedza: klasyfikacja gier Rogera Caillois, znaczenie Mimicry i immersji.
  3. Technologia: proste silniki gier fabularnych.
  4. Pokaz i ćwiczenia: pokaz obsługi wybranego silnika.

IV Tworzymy przedmioty materialne: zabawki, gry planszowe i łamigłówki 

  1. Wprowadzenie: potencjał rynkowy i środowiska fanów, eurogry i ameritrash.
  2. Wiedza: gry planszowe kiedyś i dzisiaj, klasyczne mechaniki, strefa najbliższego rozwoju.
  3. Technologia: druk 3D (SLA, FDM, FFF), długopis i drukarka 3D, wyszukiwarki modeli 3D.
  4. Pokaz i ćwiczenia: druk 3D, grawerowanie laserem, znaczenie wzornictwa, labirynt.

V Więcej ruchu: zabawy terenowe i inne 

  1. Wprowadzenie: gry miejskie, rowerowe i samochodowe.
  2. Wiedza: historia i ciekawostki GPS, geocaching.
  3. Metodyka: przełamywanie egocentryzmu i tok problemowy.
  4. Pokaz: gry improwizacyjne na przykładach, LARP.
  5. Dodatkowe ćwiczenia: łatanina (bricolage) i upcykling.

VI Wprowadzamy innowacje: hybrydowa gra mobilna 

  1. Wprowadzenie: Questolandia – świat wykreowany przez uczniów.
  2. Wiedza: wnioski z badań i projektów.
  3. Technologia: NFC tag, aplikacja do kodowania.
  4. Pokaz i ćwiczenia: przykład kodowania i wsparcie z druku 3D, dobre praktyki z projektów.

Prezentowane na kursie autorskie rozwiązania metodyczne były wdrożone na zajęciach z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. W latach 2018–2023 Wykładowca przeprowadził ponad 700 godzin zajęć stacjonarnych i zdalnych z uczniami w wieku 8-12 lat w ramach projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (POWER).

217.00 PLN 20 godzin 10.85 PLN / h

Grupa CS/8710/3

27.05.2024 - 12.06.2024 Lokalizacja:
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 27.05.2024 , poniedziałek 17:30 20:15 15 min
2 29.05.2024 , środa 17:30 20:15 15 min
3 03.06.2024 , poniedziałek 17:30 20:15 15 min
4 05.06.2024 , środa 17:30 20:15 15 min
5 10.06.2024 , poniedziałek 17:30 20:15 15 min
6 12.06.2024 , środa 17:30 20:15 15 min
217.00 PLN 20 godzin 10.85 PLN / h