Biznes w sieci – strategia, technologia, sprzedaż e-commerce, marketing – kurs online

PB/8380 Prawo, Biznes i IT

Kurs realizowany w formie zdalnej. Wszystkie zajęcia na żywo (webinary) będą realizowane za pośrednictwem narzędzia ZOOM. Integralną częścią kursu jest nielimitowany dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych w ramach platformy edukacyjnej eecom.eu.

W ramach kursu chcemy zapoznać się z przykładami biznesów, firm, organizacji, instytucji oraz innych podmiotów, które wykorzystują szerokie możliwości świata cyfrowego w swojej działalności komercyjnej (biznesowej) lub niekomercyjnej.

Na bazie realnych przykładów chcemy poznać najważniejsze etapy, zasady i narzędzia uruchomienia oraz realizacji działalności w sieci.

Kluczowe obszary tematyczne to:

  • strategia biznesowo-marketingowa dla działalności w sieci,
  • technologia do wykorzystania dla swojej prezencji w sieci (czyli strony internetowej),
  • instrumenty sprzedaży e-commerce,
  • marketing i promocja w działalności online.

Chcemy nauczyć się:

  • w jaki sposób możemy uruchomić skuteczną działalność w sieci jako biznes, firma, organizacja niekomercyjna, instytucja lub innego rodzaju podmiot i/lub,
  • w jaki sposób możemy optymalizować działalność, którą już prowadzimy.

Zasady i narzędzia budowy skutecznej prezencji w sieci są porównywalne dla wszystkich podmiotów działających w sieci, różnice dotyczą przede wszystkim celów, które chcemy osiągnąć.

Wszystkich podmiotów dotyczy więc konieczność:

  • planowania strategicznego i odpowiedniego pozycjonowania w sieci,
  • wyboru odpowiedniej technologii dla swojej strony internetowej (sklepu, serwisu, bloga, platformy itd.),
  • „sprzedaży” swojej oferty i marki (w przypadku biznesów e-commerce będzie to sprzedaż rzeczywista),
  • podjęcia szerokich działań marketingowych i promocyjnych.

W ramach kursu chcemy odpowiedzieć na następujące kluczowe pytania:

  1. Jak zbudować odpowiednią strategię dla np.:
    • sklepu z towarami fizycznymi,
    • firmy oferującej usługi różnego rodzaju,
    • biznesu sprzedającego dostęp do produktów cyfrowych,
    • organizacji niekomercyjnej,
    • instytucji publicznej?
  2. Jak pozycjonować swoją markę i ofertę (komercyjną lub niekomercyjną) w sieci?
  3. Jak budować przewagi konkurencyjne?
  4. Jak wybrać technologię, która będzie odpowiednia dla naszego rodzaju działalności w sieci oraz naszej strategii pozycjonowania?
  5. Jakie są dostępne rozwiązania technologiczne na rynku?
  6. Jak sprzedawać w sieci w sensie bezpośrednim, kiedy działamy na rynku e-commerce, oraz pośrednim, kiedy „sprzedajemy” naszą markę oraz inny rodzaj oferty?
  7. Jakie działania marketingowe musimy podjąć na etapie budowy strony internetowej?
  8. Jak promować stronę internetową, sklep internetowy, ofertę i markę w sieci?
  9. Jak wykorzystać media społecznościowe, wyszukiwarkę Google oraz popularne narzędzia reklamowe do generowania ruchu oraz uzyskiwania docelowej konwersji?
  10. Jak konsekwentnie optymalizować prezencję, którą zbudowaliśmy?

Kurs zakłada wspólną analizę wybranych wzorcowych przykładów komercyjnych i niekomercyjnych z Polski i zagranicy (np. Zalando, Displate, Ifirma, Dekoria, Legimi, Wayfair, MindTools) pokazujących, na czym polega skuteczna współczesna działalność w sieci.

Uczymy się na przykładach i dobrych wzorcach, wyciągamy wnioski dla własnych potrzeb, tworzymy zbiór kluczowych działań do podjęcia oraz narzędzi do wykorzystania.

Każde z 11 spotkań to inny case do analizy i omówienia. Z każdej analizy uzyskujemy praktyczną wiedzę oraz narzędzia do wykorzystania, w szczególności:

  1. Strategia biznesowo-marketingowa.
  2. Grupa docelowa i model biznesowy.
  3. Pozycjonowanie strategiczne (wraz z analizą SEO).
  4. System sprzedaży (technologia).
  5. Powiązania z partnerami zewnętrznymi (np. e-mail marketing, płatność).
  6. Struktura treściowa strony internetowej.
  7. UX (user experience) oraz UI (user interface) design.
  8. Copywriting i język przekazu.
  9. Content marketing.
  10. Dokumentacja formalno-prawna.
  11. Mechanizmy spełnienia wymogów prawnych (np. RODO).
  12. Struktura systemu promocji.
  13. Ścieżka marketingowa w ramach newslettera.
  14. Kampanie promocyjne w sieci.
  15. Prezencja w social media.

Kurs skierowany jest do osób, które:

  • chcą uruchomić sprzedaż w sieci w ramach sklepu lub serwisu internetowego,
  • prowadzą już sprzedaż w sieci w ramach sklepu i serwisu internetowego oraz chcą dokonać optymalizacji swojej działalności,
  • chcą uruchomić prezencję w sieci (stronę internetową) dla swojej firmy usługowej, biznesu, organizacji niekomercyjnej lub innego rodzaju podmiotu,
  • posiadają już prezencję w sieci (stronę internetową) dla swojej firmy usługowej, biznesu, organizacji niekomercyjnej lub innego rodzaju podmiotu oraz chcą dokonać optymalizacji swojej działalności,
  • chcą oferować powyższe umiejętności jako pracownik w ramach kompetencji zawodowych,
  • już zarządzają prezencją w sieci (stroną internetową) jako pracownik w ramach kompetencji zawodowych,
  • mają inne cele związane z wykorzystaniem świata cyfrowego.
433.00 PLN 40 godzin 10.83 PLN / h

Grupa PB/8380/5

15.04.2024 - 24.06.2024 Lokalizacja:
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 15.04.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
2 22.04.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
3 29.04.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
4 06.05.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
5 13.05.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
6 20.05.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
7 27.05.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
8 03.06.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
9 10.06.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
10 17.06.2024 , poniedziałek 17:00 20:00 15 min
11 24.06.2024 , poniedziałek 17:00 19:45 15 min
433.00 PLN 40 godzin 10.83 PLN / h