As Precise As Possible – APAP FORTE MAX: a remedy for English "headaches" – struktury gramatyczno-leksykalne – remedialny kurs języka angielskiego – część III (poziom B2/C1) – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim na poziomie B2/C1. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B2/C1.
Uczestnictwo w kursie APAP FORTE MAX nie jest uwarunkowane udziałem w jego pierwszej i drugiej części. Należy jednak wziąć pod uwagę, że jego tematyka w dużej mierze będzie bazować na treściach szczegółowo omawianych w poprzednich dwóch częściach: APAP i APAP FORTE.
As Precise As Possible – APAP FORTE MAX, czyli III część kursu APAP, dodaje jeszcze więcej mocy znaczeniu i funkcjonowaniu słów i wyrażeń oraz przedstawia zastosowanie nieomawianych w poprzednich dwóch częściach kursu struktur leksykalno-gramatycznych języka angielskiego, w szczególności koncentrując się na częściach mowy oraz różnych aspektach angielskiej leksyki.
Kurs poszerzy wiadomości Słuchaczy w ramach następujących zagadnień gramatycznych:
1. Rzeczowniki (Nouns):
- policzalne, niepoliczalne i określniki ilości (Countable/Uncountable nouns, np. cows, sheep),
- w liczbie mnogiej (Plural nouns, np. analyses, jeans, furniture),
- zbiorowe (Collective nouns, np. police, personnel; Nouns of multitude, np. a herd of cattle),
- dopełniacz saksoński (Saxon genitive; of),
- określniki: przedimki (Articles, np. a, the) i wyrażenia ilości (Quantifiers, np. much, a few).
2. Zaimki (Pronouns):
- osobowe (Subject and object pronouns, np. he, him),
- dzierżawcze (Possessive pronouns, np. mine, hers),
- zwrotne (Reflexive and reciprocal pronouns, np. yourself, ourselves),
- wskazujące (Demonstrative pronouns, np. this, those),
- pytające i względne (Interrogative and Relative pronouns, np. who, which),
- nieokreślone (Indefinite pronouns, np. anything, nobody).
3. Czasowniki:
- nieodmienne (Non-finite verbs: gerunds, np. Do you fancy going out?, infinitives, np. To err is human.),
- „zmysłowe” (Verbs of the senses: feel, hear, see, smell, taste),
- have – posiłkowy czy niosący znaczenie,
- get – różne użycia i znaczenia,
- frazalne (Phrasal verbs: make, look, put, bring, come, take).
4. Przymiotniki:
- kolejność w zdaniu,
- stopniowanie i struktura the… the… np. the sooner the better,
- z przedimkiem the (Adjectives without nouns np. the blind, the deaf, the unemployed, the rich),
- wyrażenia z so, such (a),
- porównania as… as (Similes, np. as light as a feather, as good as gold).
5. Przysłówki:
- częstotliwości (Adverbs of frequency, np. always, never),
- czas (Adverbs of time, np. soon, late),
- miejsca (Adverbs of place, np. nowhere, down),
- sposobu (Adverbs of manner, np. fast, badly),
- stopnia (Adverbs of degree, np. completely, quite).
6. Przyimki:
- zależne (Dependent prepositions for verbs, np. 'depend on' and for adjectives, np. disappointed with),
- pozycja w zdaniach, np. What are you looking for?,
- wyrażenia bez przyimków, np. next week, last month.
oraz:
- Zdania względne (Defining and non-defining relative clauses, np. They’re the people who want to buy our house).
- Wybrane idiomy (Idioms, np. to spill the beans, to bark up the wrong tree).
- Słowa często mylone (Words confused, np. desert – dessert; misused, np. accept – except; and false friends, np. bark, chalet, dress, actually).
- Słowotwórstwo (Word formation, np. act, active, activate, action, activity, inactive).
- Znaczniki dyskursu (Discourse markers np. whereas, although, anyway).
- Akcent słowny i zdaniowy (Word stress and sentence stress, np. EXport, exPORT).
GRUPA DEDYKOWANA